Amigos de la güerta

Todos los temas no relacionados con el Real Sporting de Gijon
Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9196
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 02 May 2020, 17:42

Depués d'una temporauca palotiando y preparando la tierra pa la temporá de primavera-verano llegó la hora de plantar y semar les especies propies pa esti tiempu.

Yo tengo una güerta (ecolóxica) que acabo d'ampliar un par d'estayes (bancales, parcelas) y abro esti filu por si hai daquién que-y interese'l tema pa compartir esperiencies o conseyos útiles pa comer productos sanos, con calidá alimenticia, bon sabor y sacar un bon rendimientu a la tierra intentando meyorar la fertilidá con cá cultivu y manexu la tierra, etc etc.Personalmente, y de manera xeneral, yo trato de aprovechar la asociación y rotación d'especies, evitar el monocultivu, productos fitosanitarios, contaminación del entornu y maquinaria (pa la güerta d'autoconsumu paezme totalmente innecesaria).

Y ya sabéis collacios, ni tengo facebook, ni tengo twiter, namás tiro de portalón.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9196
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 03 May 2020, 16:08

Joder, esperábame que esto nun tuviese munchos seguiores, pero que haya tantísimu desertor del aráu nun contaba con ello. Y mira que soi desconfiáu de por sí. Anque dame que si hubiese un xuegu nel que se ficiese una güerta virtual tendría a unos cuantos engancháos quitando chupones a les tomateres, sayando la güerta, aprovechando l'agua de lluvia pa regar y faciendo compost colos restos de la cosecha anterior, too esto a través del móvil. :grin:

Propongo si esto sigue igual que cambiéis el plural pol singular nel títulu del filu y lu tranquéis.

Avatar de Usuario
DocEmmetBrown
Primer equipo
Mensajes: 19894
Registrado: 25 Ago 2019, 12:51

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por DocEmmetBrown » 03 May 2020, 16:09

Vlado no se supon que tien? Igual luego ye mentira todo lo que cuenta. Que ojo, pudiese ser. Es mas, yo es lo que creo.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9196
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 03 May 2020, 16:21

:jajajajaja: Ni puta idea, pero de toes maneres nun creo que Vlado se atreva a participar. A ver si diciéndo cuando entama a semar o el ph de la tierra acabamos sacando onde tien el so escondite...

Avatar de Usuario
DocEmmetBrown
Primer equipo
Mensajes: 19894
Registrado: 25 Ago 2019, 12:51

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por DocEmmetBrown » 03 May 2020, 16:28

Arronidaeco escribió:
03 May 2020, 16:21
:jajajajaja: Ni puta idea, pero de toes maneres nun creo que Vlado se atreva a participar. A ver si diciéndo cuando entama a semar o el ph de la tierra acabamos sacando onde tien el so escondite...
Yo creo que lo maximo que sembro en su vida fue una lenteja en un yogur. Parezme eh?

Avatar de Usuario
Profesor Albajara
Primer equipo
Mensajes: 7170
Registrado: 23 Ago 2007, 11:54

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Profesor Albajara » 03 May 2020, 16:29

Yo tengo un par de buenos bardales . Lechugas ya estoy comiendo . Plante de todo un poco ... cebolla , ajo puerro , pimientos que puse antes de ayer todavia , calabacin , calabaza , espinaca , pencas , colifror , remolacha , berenjena ...

Lo que me niego es con los tomates , hacerlos en ecologico me resulta jodidisimo , prefiero comprarlos que los hay riquisimos por ahi .

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9196
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 03 May 2020, 16:38

Profesor Albajara escribió:
03 May 2020, 16:29
Yo tengo un par de buenos bardales . Lechugas ya estoy comiendo . Plante de todo un poco ... cebolla , ajo puerro , pimientos que puse antes de ayer todavia , calabacin , calabaza , espinaca , pencas , colifror , remolacha , berenjena ...

Lo que me niego es con los tomates , hacerlos en ecologico me resulta jodidisimo , prefiero comprarlos que los hay riquisimos por ahi .
Supongo que queríes dicir bancales, porque si se te da too eso en un bardial podríamos dicir que john Seymour yera un putu principiante al to llau :grin:

Y lo de los tomates ye curioso, a mi nunca me gustaron hasta que los planté yo. Y dánseme n'ecolóxico de puta madre, pa tar n'Asturies. L'aumentu d'hores de sol y que ca vez haya menos borrina pa los tomates ye gloria, ca vez hai menos botrytis y mildiu gracies a eso.

Avatar de Usuario
Profesor Albajara
Primer equipo
Mensajes: 7170
Registrado: 23 Ago 2007, 11:54

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Profesor Albajara » 03 May 2020, 16:41

jaja ,,,bardal el de la cabeza ..

Avatar de Usuario
Zelig
Primer equipo
Mensajes: 9672
Registrado: 22 Jul 2010, 12:21
Contactar:

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Zelig » 03 May 2020, 16:42

El tomate sale solo, joder. Mis padres en poco más de un matro cuadrado pusieron 4 o 5 plantuques y salen que se maten

Avatar de Usuario
Profesor Albajara
Primer equipo
Mensajes: 7170
Registrado: 23 Ago 2007, 11:54

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Profesor Albajara » 03 May 2020, 16:43

Los tomates sin fumigarlos no los logro . Y luego tengo frente a casa unos invernaderos con certificao ecologico que voy a seleccionalos directamente a la rama que me termina de convencer .

lo otro si , lo voy viendo poco a poco pero igual planto muy junto jaja

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9196
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 03 May 2020, 17:18

Los marcos de plantación pa les plantes (distancia ente plantes) hailos bastante variables, sobretoo dependiendo del tiempu, y el tomate nun ye menos. Normalmente suelen plantase sobre 50x60 como poco. En sitios más calurosos hai que espaciales más. Yo personalmente estrémoles más (60x90) porque aumentando la distancia tan más ventiláes y eso repercute en que tienes menos problemes colos hongos (sobretoo mildiu o botrytys), aparte que compiten menos ente elles y el crecimientu será mayor y más rápidu y la producción tenderá a ser mayor, con tomates que madurarán más rápido y más grandes. Tamién ye más fácil quitayos los chupones al tar más distanciáes. Y como asocio los tomates con lechugues y cebolles tampoco pierdo esi espaciu a lo tonto y evito que salgan otres yerbes que compiten colos cultivos (anque suelo acolchalo too con yerba seca que desperdiciaron les putes de les oveyes).

Nun sé que a qué marcu les planta'l Profe, pero si te pasa lo que puse arriba posiblemente tean demasiáo xuntes.

Eso ye según la mio esperiencia y la de Seymour, pero taré encantáu de probar otru métodu si funciona meyor, cosa que faigo a ca poco pa dir esperimentando.

Avatar de Usuario
mur
Cadete A
Mensajes: 1067
Registrado: 24 Sep 2018, 17:47

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por mur » 05 May 2020, 13:46

Cuando dices que asocies los tomates con lechugues y cebolles a qué te refieres? plantes cebolles y lechugues en los marcos de los tomates o vas alternando...?

Avatar de Usuario
ventemil
Primer equipo
Mensajes: 7998
Registrado: 13 May 2016, 23:24
Ubicación: Turón, DPRK.

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por ventemil » 05 May 2020, 15:44

A este ritmo, dar por sentado que vamos a tener que volver al maíz+habichuela para poder autobastecernos, el que tenga unos pocos de gochos será el rey del pueblo.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9196
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 05 May 2020, 15:48

mur escribió:
05 May 2020, 13:46
Cuando dices que asocies los tomates con lechugues y cebolles a qué te refieres? plantes cebolles y lechugues en los marcos de los tomates o vas alternando...?
Planto les lechugues y cebolles ente los tomates. Lo que dices de alternar ye lo que se llama rotación d'especies, que ye cuando acabes un cultivu pones otru distintu nel mesmu sitiu y así sucesivamente. Les dos coses son interesantes, la asociación porque unes especies aprovéchanse d'otres (bien porque unes son más superficiales qu'otres, o porque unes especies repelen plagues de les otres, etc), y la rotación porque evites emprobecer el suelu al rotar especies de distintos consumos de nutrientes y tenderás a tener menos enfermedáes y plagues por nun repetir siempre los cultivos nel mesmu sitiu.

Avatar de Usuario
mur
Cadete A
Mensajes: 1067
Registrado: 24 Sep 2018, 17:47

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por mur » 05 May 2020, 15:53

Perdona, preguntelo mal... en un mismu marcu plantes tomates con lechugues y cebolles o haces un marcu pa tomates, pegau otru marcu pa cebolles y lechugues y luego otru marcu de tomateS... nun se si me explico 😅

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9196
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 05 May 2020, 16:15

ventemil escribió:
05 May 2020, 15:44
A este ritmo, dar por sentado que vamos a tener que volver al maíz+habichuela para poder autobastecernos, el que tenga unos pocos de gochos será el rey del pueblo.
Esti ye un claru exemplu típicu d'asociación de cultivos (faba con maiz), nesti casu la faba aprovecha pa subir pel tallu del maíz y aforres de poner vares o soportes pa que medre la faba.

Y por ponete otru típicu exempu de rotación a esi cultivu, cuando se atropan les fabes y el maíz aproveches pa semar ballico un tipu de yerba pa cebar al ganao, que según onde teas pues sacáy unes cuantes siegues antes de tornar a plantar en primavera o veranu otru cultivu.
Última edición por Arronidaeco el 05 May 2020, 16:20, editado 1 vez en total.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9196
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 05 May 2020, 16:19

mur escribió:
05 May 2020, 15:53
Perdona, preguntelo mal... en un mismu marcu plantes tomates con lechugues y cebolles o haces un marcu pa tomates, pegau otru marcu pa cebolles y lechugues y luego otru marcu de tomateS... nun se si me explico 😅
Asociación ye nel mesmu sitiu, digamos ente los tomates y alreor d'ellos. El marcu en sí ye la distancia ente plantes normalmente de la mesma especie.

Avatar de Usuario
mur
Cadete A
Mensajes: 1067
Registrado: 24 Sep 2018, 17:47

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por mur » 05 May 2020, 16:36

Aaaaclarao 😄👍

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9196
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 05 May 2020, 20:26

ventemil escribió:
05 May 2020, 15:44
A este ritmo, dar por sentado que vamos a tener que volver al maíz+habichuela para poder autobastecernos, el que tenga unos pocos de gochos será el rey del pueblo.
A esti ritmu, l'autoabastecimientu ca día que pasa ye más complicao por milenta razones, casi toes derivaes de los intereses de les grandes corporaciones coles polítiques mundiales encamináes a tal fin. Nun quiero aburrivos con venti exemplos de lo que acabo dicir pero por noner ún, una cosa tan simple y barata como matar un corderu conviértese n'inviable nel momentu que ciertes obligaciones como llevalu al mataeru cuesta más del doble que'l propiu corderu. Y como eso, too. El que intente ser autosuficiente va camín de ser terrorista...como dicia l'utru, ojalá m'equivoque.

Avatar de Usuario
ventemil
Primer equipo
Mensajes: 7998
Registrado: 13 May 2016, 23:24
Ubicación: Turón, DPRK.

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por ventemil » 05 May 2020, 20:52

Hombre, la matanza es verdad que no es lo que era.

Responder